RAŇAJKOMÁNIA :-) č. 1

Ani netuším prečo mi tak dlho trvalo vyriešiť problém s fotoaparátom :-) Konečne je ale môj miláčik opäť funkčný a môžem vám priniesť kvalitnejšie a myslím, že aj pútavejšie fotografie zo svojho života. Tým by som doterajšie články "Z instagramu", chcela premeniť na trošku konkrétnejšie a jednosmernejšie zamerané príspevky :-)

Aj dnes dodržím tradíciu a začnem najskôr jedlom :-) Posledné dni boli pre mňa pracovne skutočne náročné, preto sa priznávam, že všetky ostatné jedlá, okrem raňajok, som mierne odflákla, a preto som im nevenovala ani fotografickú pozornosť. Raňajky jednoducho milujem, za prvé preto, že sú sladké a za druhé preto, že sa vždy rada hrám s chuťami a ich pestrosťou.


 Celý týždeň tvorili základ mojich raňajok ovsené vločky s chia semienkami a s čokoládovým ryžovým mliekom. Mimochodom, veľmi výborným. Nechýbali orechy, o ktorých som vám priniesla článok nedávno, tiež čučoriedky, černice a kúsok proteínovej tyčinky. Do tejto kaše som ešte pridala aj figy v mede, ktoré mi priniesla mamina z dovolenky v Chorvátsku. 


 Ostatné raňajky boli už len s drobnými obmenami... Napríklad kešu oriechy vystriedali vlašské a pribudlo goji, ktoré si na noc namáčam. Do rána krásne zmäkne a nelepí sa na zuby, tak ako tie suché. Goji sú inak skvelým spestrením stravy a určite dostane na blogu viac priestoru.



Inak vedeli ste, že kakaové bôby sú nie len súčasťou čokoládových tabuliek, ale aj tiež skvelou potravinou ako takou? Obsahujú množstvo antioxidantov, látky zmierňujúce depresiu a navodzujúce pocit spokojnosti, takisto mnoho minerálov, hlavne horčík a železo. Ja som si ich vzala z nášho obchodu už dávno, ale akosi ma po prvej skúsenosti nezaujali, no rozhodla som sa ich zapojiť do svojho raňajkového rituálu :-)



Kakaové bôby kúpite väčšinou už očistené, môžete ich jesť priamo alebo ich pridať do dezertov či rozmixovať v smoothie.


V obchode nám pribudli nové raw proteínové tyčinky od výrobcu obľúbených raw tyčiniek Bombus. Tie navyše obsahujú 22% ryžového proteínu. Nájdete ich v troch príchutiach: arašidové maslo, banán a kakaové bôby.


Tyčinky som využila na ďalšie spestrenie svojich raňajok. Ako prvá dostala šancu banánová, ktorá je naozaj vynikajúca. 



A dnes ráno som ochutnala príchuť arašidové maslo, ktorá sa priznám mi samostatne až tak nechutila, ale v kaši bola výborná :-)  Tento rok som ešte poriadne nemala tú česť jesť ríbezle, tak som to napravila a spomedzi orechov som si tentokrát a vlastne prvýkrát, vybrala pekanové orechy, ktoré boli úplne perfektné.



Dúfam, že dnešný príspevok bol už vizuálne o čosi zaujímavejší :-)

Ďakujem krásne za návštevu, prajem príjemný oddychový a pre niekoho možno i pohodový posledný prázdninový víkend. 

Čoskoro som tu opäť :-)

Michaela



Z INSTAGRAMU č.3

Aj keď foťáčik je už konečne opäť plne funkčný, dnes vám ešte prinášam fotky z instagramu v menej sympatickej podobe. Opäť sa mi tam čosi nazbieralo, opäť to bude o jedle, ale aj o móde a predstavím vám i nového hlavného hrdinu svojej kozmetickej taštičky.
Jedno z mojich najobľúbenejších jedál - pečený pstruh na olivovom olej s rozmarínom a limetkami. K tomu stačí už len čerstvá zeleninka alebo bulgur.


Sladká pozornosť od maminy z dovolenky v Chorvátsku - figy v mede a gaštanový med. 


A už využité figy v mede s gréckym jogurtom a s jemne opečenými vlašskými orechami.
Raňajky sú mojím najobľúbenejším jedlom dňa. Nie len pre to, že bývajú prevažne sladké, ale aj preto, že sa na tanieri vyzerajú najkrajšie, dajú pripraviť na mnoho pestrých a chuťovo zaujímavých spôsobov. Hore kaša pripravená z ovsených vločiek, kokosového mlieka a s čučoriedkami, jahodami, kešu a proteínovou tyčinkou.



Ďalšia podobná :-) Tentokrát s proteínovými sušienkami od Max Sport, odporúčam vyskúšať :-)

Ďalšia fantastická, po dlhej dobe s goji a arašidovým maslom. Neviem ako vy, ale ja osobne si goji pred použitím na noc namáčam, krásne zmäknú a nelepia sa tak na zuby :-)


Áno, občas si doprajem. A občas aj častejšie, než by sa patrilo :-) A zdravá kuchárka od Pyca sa najlepšie listuje s Carte D´Or :-)


Jedna z mojich top kombinácií v poslednom období. Semiš či jeho napodobneniny nájdete aktuálne už snáď v každom obchode s oblečením. Ja sa zvyčajne trendmi príliš nenechám ovplyvňovať a nosím čo sa páči mne, ale v tomto prípade som sa zlákať nenechala. Tielko z falošného semišu a náhrdelník nájdete v Stradivarius, kabelku v Pimkie a sukňu som ulovila počas výpredajov v Mango.
Ďalšia fajn kombinácia, pokiaľ máte rady jemnú eleganciu. Voľnejší top, ktorý už pripomína farby jesene som si odniesla z poslednej návštevy Stradivariusu, kombinujem s riflami (Berhska), ale hodí sa i k sukni spomenujtej vyššie :-) A nechýba ani moja ďalšia závislosť - výrazný doplnok do krku, tentokrát z Bershky. Všimnúť si môžete i moju obľúbenú kozmetickú taštičku z jarnej kolekcie od dizajnérky Rachel Ashwell.


O tom minerálnom púdri značky Gosh ešte určite budete počuť v septembrovej recenzii. V poslednom čase mi akosi nesedeli žiadne tekuté make-upy ani BB krémy, preto som sa ich rozhodla vymeniť za púdrovú verziu. Aj keď ide o púder, má skutočne veľmi dobré prirodzené krytie, netreba to s jeho vrstvením však preháňať. A vynikajúco sa znáša i s podkladovou bázou.


A na záver pripájam fotografiu z jedného zaujímavého dňa v práci, kedy nás nečakane prepadla redaktorka markizáckeho Reflexu Mia Kurucová aj s kameramanom a požiadali ma, či by som niečo nepovedala o tom, čím môžeme nahradiť biely cukor v strave. Reportáž by mala byť odvysielaná v priebehu dvoch týždňov :-)


A po náročnom dni prišla na rad odmena :-)

Ďakujem za návštevu, že ste vydržali čítať a pozerať až do konca a prajem vám krásne prežitie prichádzajúceho nového týždňa.

Michaela

Z INSTAGRAMU č. 2

Ahojte!

Dnes vám prinášam súhrn z mojich uplynulých dní z instagramu. Minulý týždeň bol pracovne a teplotne dosť náročný, no víkend mimo hlavného mesta som si skutočne užila. Konečne som videla svoje chlpaté zlatíčka, mala čas sa opalovať, trošku zrelaxovať popri práci v záhrade a s mojím priateľom sme absolvovali dve veľké rodiné oslavy, kde zdravá strava bola absolútne tabu :-) Obe oslavy sme si perfekne užili a strávili príjemný čas, čo spôsobilo ťažký návrat do reality a následne na druhý deň do práce. 


Raňajky sú pre mňa najlepšou časťou dňa, pretože obed často doma riadne nestíham a preto si užívam aspoň ich prípravu. Po smoothie období prichádza obdobie kaší, nakoľko moja váha ide v poslednom čase dole, čo sa mi príliš nepozdáva. Základom každej mojej kaše sú ovsené vločky a chia semienka, mlieka mením podľa nálady a zvyšok podľa chuti :-) Hore  na fotke je ovsená kaša s banánom, mandľami a slnečnicovými semienkami a konečne som ochutnala i pomarančový krém od Šmakouna a myslím, že je oveľa lepší ako ten kakaovo-orieškový.
 Toto bola asi jedna z najlepších kaší, aké som si kedy pripravila. S jahodami, čučoriedkami, mandľami, slnečnicovými semienkami a s protein cake od MaxSport.


Jedna z tých klasických - s banánom, jahodami a semienkami.


 Rýchly obed do práce - duo quinoa s cuketou, rajčinami a paprikou, s cayenským korením a vareným vajíčkom.


Opäť quinoa duo s cuketou, šampiňónmi a údeným šmakounom, s kokosovým mliekom a kari, so semienkami a čerstvými rajčinami.

Mňamka do práce v podobe sladkého žltého melóna, ktorý som dostala od jedného milého pána, ktorý k nám chodí nakupovať :-) s mandľami a jahodami. Na obed boli zase ryžové rezance, s kari kuracími prsiami, cuketou, rajčinami, šampiňónmi - podliate s kokosovým mliekom a tekvicovými semienkami.


Jedno z mojich top mliek - kešu mlieko od Provamelu, milujem chuť kešu orechov (o kešu a iných orieškoch viac niekedy nabudúce) a toto mliečko chutí vynikajúco. Je skvelé do smoothie a kaší.
Ďalšou nevyhnutnosťou v týchto horúcich dňoch je pre mňa kokosová voda. Kokosová voda je dokonalým osviežením, získava sa zo zelených kokosových orechov a má výborné hydratačné účinky, telu ulahodí takisto po športe, pretože dopĺňa telu minerály a dopomáha k lepšej regenerácii svalstva. Neobsahuje žiaden tuk ani pridané cukry, takže neuškodí ani vašej postave :-) Na trhu nájdete aj kokosové vody s rôznymi ovocnými príchuťami, ale ja mám najradšej práve tú čistú. No proti kokosovej vode s príchuťou coffee latte nemám vôbec nič, chutí ako ľadová káva a perfektne počas týchto horúcich dní osvieži.


Počas víkendu sme jednu noc s mojím "mužom" strávili aj v prírode chytaním rýb. Až na to spanie na tvrdej zemi v stane bez vankúša, to bolo úplne super :-)) Ticho, čerstvý vzduch, čľupkajúce rybky či veveričky pobehujúce v korunách stromov... čo viac si priať? Dúfam, že si ešte takýto deň stihneme zopakovať.


Ale úplne najlepšie na víkende stráveného mimo mesta je, že uvidím mojich plyšákov. Mainský mýval Charles Mačkoň si moju prítomnosť vždy užíva a dokonca mi už aj odpustil, že sme ho celého pred pár týždňami vyholili a verím, že je rád, že v týchto horúčavách nemusí nosiť kožuch.


S ryšavými dvojčatami sa človek nikdy nenudí a večer mi spestrili klbčením. A najvďačnejšia som bola za zobudenie o štvrtej ráno, kedy to mňa micúch šťuchal packou, pretože považoval za nutné, aby dostal konzervu.

 Po víkende som zase ja uznala za vhodné, že by bolo fajn si spraviť radosť niečím novým :-)
Už dlho zháňam kabelku so strapcami, keďže moja stará je už akási vynosená a do oka mi padla kráska z Pimkie a v Stradivariuse na mňa čakalo tielko z falošného semišu a dlhá bordová sukňa. Nikdy som nebola fanúšikom dlhých sukní, ale túto sezónu mi učarovali. 


Takže toľko odo mňa dnes, mám pocit, že toho bolo viac než dosť :-)

Prajem príjemnú zvyšnú polovicu týždňa a hádam už čoskoro príde aj vytúžené ochladenie.

Ďakujem za návštevu!

Miška

Z INSTAGRAMu č. 1

Ahojte!

Dnes vám prinášam taký menší výber z môjho Instagramu. Žiaľ, kvalita fotiek je mizerná, keďže môj fotoaparát je momentálne mimo prevádzky.
Keďže som tento týždeň bez "muža", užívam si trošku iné varenie a predovšetkým voľnosť v ňom :-))) Takže som si na prvú večeru pripravila šmakoun nudle s karfiolom, rajčinami, hlivou s kari fazuľkami a to všetko posypala cheddarom.
Mám rada praženicu na všetky možné spôsoby a najviac tú z domácich vajíčok, tentokrát to bola rýchlovka s rajčinami, paprikou a cayenským korením.
Dnešná večera pozostávala z ryžových rezancov, kari kuracích pŕs na kokosovom mlieku s cuketou, šampiňónmi a cícerom.


Na raňajky mám najradšej smoothie, nemám rada zložité veci, preto ani moje smoothie nie je žiadnym zázrakom. Väčšinou sa skladá z kokosového alebo kešu mlieka s množstvom ovocia, konopných semienok a v poslednom čase pravidelne z chia semienok.


Toto smoothie bolo výnimočne zo sójového čokoládového mlieka s banánom, chia, konopnými semienkami a kokosom.
 
 Jedna z upršaného rána, akoby sa dalo vtedy robiť niečo, než byť v posteli :-) A hlavne keď viete, že o hodinu už musíte byť v práci. Preto som si namiešala leto aspoň do pohára - smoothie z kokosového mlieka a žltého melónu s chia semienkami.




Dlho som odolávala ošialu zvaného kokosová voda, ale nakoniec som jej počas uplynulých horúcich dní predsa len podľahla. Predovšetkým novinkám v našom obchode - kokosovej vode s príchuťou čokoláda a coffee latte. A taktiež najmä čistej v litrovom balení.




Počas týždňa som si urobila radosť menšou návštevou predajne L´Occitane a potešila svoju pokožku kúpou telového mlieka z bambuckej kolekcie. Pokožka po ňom zostáva fantasticky voňavá a hebká. Ako darček na uvítanie som dostala balíček, ktorý obsahol bambucké mydlo, kondicionér a šampón na suché a poškodené vlasy a tiež sprchový gél a krém z kolekcie Verbena, ktorá ma neuveriteľne sviežu citrusovú vôňu a hodí sa najmä na rannú sprchu. Na tú večernú používam sprchový gél L´Occitane Bonne Mére s medom, ktorý má prijemnú sladkú vôňu.


To by bolo nadnes odo mňa všetko. Prajem krásny zvyšok víkendu :-)

ZDRAVÍM!

Pre začiatok by som uviedla čo-to o mne. Som úplne bežne vyskytujúci sa človek na ulici či v obchode. Volám sa Michaela a pracujem v obchode so zdravou výživou a  bio potravinami. Je to práca, ktorá mi je zároveň koníčkom. Zdravý životný štýl vediem už nejaký ten čas. Ale nebudem vás klamať, nie som "ortodoxný" zdravostravovač. Myslím si, že občas urobiť radosť len svojim chuťovým pohárikom nejakou pizzou či dobrou čokoládou nie je hriech.

Život ma taktiež naučil, že hýbať sa treba. Ak chce zostať fit, zvládať fyzicky i psychicky náročnú prácu - hýbte sa. Behajte, cvičte jogu, pilates či len doma s vlastnou váhou. Telo i myseľ sa vám za to poďakuje. A verte mi, možno pohyb bolí, ale ten pocit stojí za to. Pre niekoho je najlepšou motiváciou práve tá bolesť (hovorím o svalovej bolesti, nie o zranení ;-) ), pre iného až prvé výsledky. A pre mňa? Každý moment, keď si uvedomím, že som zase o čosi silnejšia. Cvičiť som totižto nezačala s cieľom zhodiť pár kíl. Ale zosilnieť, nakoľko moja váha bola prirodzene nízka a bola som naozaj slabá. A vlastne ešte aj stále je. Nie som zvyknutá jesť veľa, s čím skutočne bojujem. A pokiaľ pracujete niekedy aj 19 dní bez prestávky, vypýta si to svoju daň v podobe únavy a občas ste radi, že stojíte na nohách. Ale nevzdávam to, cvičím vždy keď sa dá.

Nechcem byť nijakou veľkou inšpiráciou. Skôr sa podeliť len o to, čo viem a čo som sa naučila za "pochodu". Pokiaľ skutočne neviete ako začať alebo máte pocit, že sa do toho nedokopete, mňa osobne motivovala skvelá knižka od Cameron Diaz - The body book alebo Miluj svoje telo. Knižka, ktorá sa s vami rozpráva ako najlepšia kamarátka a chce vám len dobre :-)


Majte sa zatiaľ krásne,
Michaela


PS: nájdete ma aj na instagrame ako @michaela.buran :-)
01 09 10