SHABBY NEWS FROM OUR NEST

What is new? I didn´t have a time for blogging in last few weeks. I have started to work on a new place - in store with furniture and decorations. Sounds like dream job, right? Yes, I had a fears on the beginning, but I love that place now. After a work in healthy food store is a great change for me, but I´m still big friend with healthy foods. I´m lover of beautiful furniture and decorations as you know :-) My workplace is full of unique and lovely things,  I have a less stress and I can be creative! I already have list what I need! Lol. Okay, we seriously need a bigger flat. But we have to wait a few months. 

I don´t use to take a many pictures of our home, because- it´s still the same. Little place, any space :-)

V poslednom čase mi príliš veľa priestoru na blog nezostávalo. Začala som totižto pracovať na novom mieste - v obchode s nábytkom a dekoráciami. Znie to ako práca snov, že? Áno, aj napriek počiatočným obavám som si svoju prácu zamilovala. Predsa je to len zmena po obchode so zdravou výživou. Samozrejme, vzťah k nej mi zostal. Rozhodne prežívam menej stresu a môžem sa kreatívne činiť v dekorovaní. Obchod je plný úžasných kúskov nábytku a doplnkov, rozhodne to nie je žiadna ikea. Dokonca mám už aj v hlave vytvorený zoznam, čo všetko "potrebujem". V prvom rade by to ale chcelo väčší byt, no na to si ešte zopár mesiacov počkáme. 


I have a spring mood, finally. Our winter was really very mild here in our capital town, so I can´t wait, when the real Spring arrive! My feeling is supported by Yankee Candle waxes.

U mňa osobne už panuje jarná nálada. Svieže vosky od Yankee Candles tento pocit umocnia, i keď počasie na to za oknom nevyzerá. I keď popravde, táto zima mi prišla skôr ako dlhá jeseň. I vy máte taký pocit?


In work I created this bouquet of Spring flowers. I used lilacs, tulips, white orchid and baby´s breath. I think it looks very soft and fresh. Perfect for Spring.

Jarná nálada ma ovplyvnila i v práci, kde som vytvorila takúto kyticu z orgovánu, tulipánov, bielych orchideí a gypsomiliek.  


In the paper bag is hidden bouquet for my mama´s birthday. I took some pics of it in our interior. I was very curious how faux flowers will look in our home.

V taške je zase schovaná kytica k maminým narodeninám, ktorú uvidíte nižšie. Nafotila som ju u nás doma, pretože som bola veľmi zvedavá, ako budú umelé kvety vyzerať na fotkách.


But first I have to show you these pretty roses. I got them from my love. He always know, how to make me happy. And now, I make happy him, because we´ve started to run together and it´s fun!

Ale najprv ruže, od môjho milého, ktorý vždy vie, ako mi spraviť radosť. Teraz mu na oplátku robím radosť ja, pretože som súhlasila so spoločným behávaním :-)


I used a golden tattoos from summer and created some Easter eggs. Simple&Gold. 

Vajíčka s použitím zlatých tetovačiek som vytvorila pri príležitosti veľkonočného článku do magazínu, a osvietilo ma s týmto nápadom. Aplikácia bola presne taká istá, ako keď si s nimi skrášľujete svoju pokožku.


This is the birthday bouquet for my mama. I used simple spring flowers and soft colors.

Takto vyzerá spomínaná kytica. No povedali by ste, že je umelá? 



This is how it looks in our home now. Soft colors.

A takto to vyzerá aktuálne u nás... V jemných tónoch.


From our store I have this new candle Cote Noire. It´s called "Queen of the Night" - pretty jasmine scent.

Z nášho obchodu mi učarovali i tieto sviečky značky Cote Noire, doma mám "Queen of the Night" - s vôňou jazmínu.



I couldn´t resist and took this pillow, too! It reminds me one of the Rachel Ashwell´s pillows. Denim blue looks pretty good with my white furry pillow from H&M Home I bought before Christmas.

 Neodolala som ani tomuto vankúšu, ktorý bol už na predajni posledný. Skvelá denimová modrá perfektne doplnila chlpatý vankúš z H&M Home.



Hope you like my today post. 
Have a beautiful new week!

Dúfam, že sa vám dnešný príspevok páčil.
Prajem vám krásny nový týždeň!

6 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Thank you for your lovely visit, dear Su! Xoxo

      Odstrániť
  2. Oh, how exciting and fun for you to be working in a place where you can use your beautiful creativity, Michaela! I can see that you are already using it to make the shop even more special for your customers. :) I pray for you happiness, good health, and continued love, sweet girl! xoxo

    laurie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you my dear friend for all your kind words! I like my new work, it´s a beautiful place full of lovely furniture and decorations. Can´t wait to have our flat finally and can to buy some pretties from there! Have a wonderful days, xoxo

      Odstrániť
  3. Your new job does sound like a dream job and how wonderful to be creative and work with beautiful things. Your Mum would have loved her Spring blooms, they're so pretty. l really love your creative idea of the faux tattoo on the easter egg...it looks so funky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you so much! Nice to see beautiful words from my old shabby friends here again. Yes, it´s a dream job for all lovers of furniture and decorations. It was little hard to create these eggs, because egg isn´t a skin. But I´m so glad that it worked! Have a wonderful holidays! Xoxo

      Odstrániť

Ďakujem za Váš milý komentár! / Thank you for all your kind comments!

01 09 10